Tuesday, October 27, 2009

Jiwa Kacau


Kepala tengah "stone" dan menenangkan fikiran yang kacau bilau. Alangkah syoknya aku time tuh, kepala x lah kusut sangat. Selalu nya sebelum keje lepak lah kat warung kopi jap. Seronok tengok org berbual2x jawa pasal isu-isu semasa. Aku x boleh mencelah kerana mereka lebih "makan garam" dari aku. Jadi, pendapat, idea aku x akan diguna pakai. Sudah jadi tradisi kita kalo org tua tgh berbual x leh menyampuk. Bagi aku boleh, tapi kene lah berhemah dan salam dengan penuh perasaan kasih sayang sesama kita.
Kekadang aku jadi x keruan sebab gaya penceritaan di warung kopi yang membingitkan aku. Perkataan yang selalu aku kerap dengar mesti menyalahkan golongan muda. Aku ketawa dalam hati aku, apesal lah diaorg x leh fikir yang idea dari golongan muda sebenarnya banyak membawa kebaik kan. Tapi, tred skang idea tersebut tidak akan di bawa ketengah. Mungkin ayat mereka berbaur politik tapi dalam hemat aku, niat aku tidak berbaur politik pun. Di salah anggap yang kita nih golongan haluan kiri. Silap besar jika beranggapan begitu. Aku taw, aku tidak mempunyai apa-apa. Tiada "isi" dalam diri aku....
Apa nak jadi dengan situasi sekarang?

No comments: